Sunday 4 July 2010

Shooter 3 c++

Latasin Visual Studio 2010n MSDN:stä ja innostuin taas tästä ikuisuusprojektista, jonka kyljessä kehittyy CBV3n syntaksiin pyrkivä luokkakirjasto. Sain törmäystarkistuksen (lopultakin!) toimimaan kun tein siitä esikääntäjämakron. Funktiot ja metodit kaatoivat ohjelman jostain syystä.

Perehdyin ammuksiin. En saanut toteutettua ammuksia vektoreilla, joten lähdin kokeilemaan jotain täysin uutta ja aloin toteuttaa listaluokkaa samalla toiminnallisuudella kuin nykyCB:n Type-rakenne (hiljaa siitä standardikirjaston list.h:sta :P). Tässä kun ammukset (jotka tosiaan ovat aika kriittinen osa Shooteria) kehittyvät, opin samalla uusia asioita dynaamisesta muistikikkailusta.

Olen harvinaisen yllättynyt. Olen puoli vuotta miettinyt miksi new:n ja delete:n käyttämistä kutsutaan dynaamiseksi muistinvaraukseksi. int-esimerkit eivät tätä paljasta, mutta kun olioilla kikkailin niin tajusin että jumankauta, sehän on miksi sitä kutsutaan: DYNAAMISTA MUISTINVARAUSTA.

Muuten, tämä blogiposti on 44. tänä vuonna yool.blogspotissa, eli olen kirjoittanut tänä vuonna enemmän tänne kuin viime vuonna! Odotan innolla ensi vuotta :P

No comments:

Post a Comment