Friday 17 September 2010

Tämäkin edistyy

Perhana, ensimmäinen major breakthrough Shooter 3:ssa sitten toukokuun.

Nyt tuo kauan hehkuttamani luokkakirjasto renderöi jo tekstiäkin ruudulle. Jos tekstiin haluaa muuttujia, niin ne täytyy teettää hieman kiertotietä (aka muuttujien arvot on koottava yhteen string - olioon, jonka sisältö isketään ruudulle), mutta hitto, tuohan on paljon paremmin tehty kuin vanha "ei tekstiä ollenkaan" - tapa.

Tutkin tällä uudella, hienolla, SDL_ttf:ään pohjautuvalla tekstiluokallani miten SDL:n koordinaatisto juoksee. Paikansin myös mahdollisen bugin, jonka vuoksi törmäystunnistukseni kusee.

Julkaisen myös kuvan siitä, mihin tuo luokkakirjasto taipuu.

Kuvahärö

Kuvaa painamalla pitäisi näkyä suurempana
Tosiaan, jokainen kuvassa näkyvä pienempi kuvakokonaisuus on olio. Jopa tekstit. Suunnitelmissani on tehdä ensin pelitoiminnallisuus valmiiksi, sitten tutkin suorituskykyä CB:hen nähden (joka on todennäköisesti aika loistava :P).

No comments:

Post a Comment